Ugrás a fő tartalomra

Hibaelhárítás: Shelly Wi-Fi-s eszközök párosítása

Hibaelhárítási tippek, a Wi-Fi-s Shelly eszközök párosításával kapcsolatban.

Több mint 3 hónappal ezelőtt frissítve

A Shelly Wi-Fi chip-el felszerelt eszközei a legtöbb esetben gyorsan és egyszerűen párosíthatóak a Wi-Fi hálózatra a Shelly Smart Control app segítségével. Ha mégis hibába ütközöl, olvasd el az alábbi tippeket.

Wi-Fi-s Shelly eszközöd van?


A Shelly nem csak Wi-Fi-s, de Bluetooth, Z-Wave, sőt újabban Zigbee eszközöket is gyárt. Ellenőrizd, hogy valóban Wi-Fi-s eszközöd van-e.

Ha nem Wi-Fi-s az eszköz, itt találod a többi hibaelhárítási útmutatónkat:

  • Shelly Bluetooth eszközök párosítása

  • Shelly Z-Wave eszközök párosítása

  • Shelly Zigbee eszközök párosítása


A Shelly Smart Control app-ot használod?


A Shelly 2024-ben új applikációt adott ki, és a korábbi Shelly Cloud app helyett már az új Shelly Smart Control app szolgál az eszközök vezérlésére, és a Shelly gyári felhőre való párosítására.

Ha még nem a Shelly Smart Control app-ot használod, telepítsd ezt a telefonodra, és ebben párosítsd az eszközt, mert a régi app már nem kompatibilis a gyári felhővel.

Megfelelő jelszót adtál meg a Wi-Fi hálózathoz?


A mobiltelefon képernyője kicsi, könnyű elgépelni a jelszót anélkül, hogy észrevennéd. Illetve olyan sok jelszót használunk a mindennapokban, hogy az is előfordulhat, hogy nem a kiválasztott Wi-Fi hálózat jelszavát gépelted be.

Ha a párosítás lefutott, de az eszköz offline maradt, annak a legvalószínűbb oka az, hogy a jelszót elgépelted. Ismételd meg a párosítást, és add meg a Wi-Fi jelszót.

Ehhez az eszközt a rajta levő nyomógomb hosszabb (kb 30 másodperces) nyomva tartásával állíthatod vissza gyári alapállapotba, hogy újra tudd kezdeni a párosítást. A gyári alapállapottal / párosítási móddal kapcsolatban olvasd el a magyar nyelvű felhasználási útmutatót.

Ha a fentiek nem oldották meg a problémát, olvass tovább!

Vendég hálózatra párosítod az okoseszközt?


Egyes Wi-Fi router-ek képesek vendég hálózatot is üzemeltetni, de ezeket néha szigorúbb szabályok korlátozzák, így előfordulhat, hogy ilyen Vendég (Guest) hálózatra kapcsolt eszközök nem érik egy a Shelly felhőt, vagy már a párosítás sem sikerül.

Érdemes a párosítást megpróbálnod a normál Wi-Fi hálózattal is.

Ha a fentiek nem oldották meg a problémát, olvass tovább!

Kikapcsoltad a telefonon a mobilinternet hálózatot?


Az okostelefonok képesek egyidejűleg mobilinternet kapcsolatot és Wi-Fi kapcsolatot is kezelni. Azonban előfordul, hogy az eszköz sikeres Wi-Fi hálózatra való felkapcsolását követően azért nem találja meg az app az eszközt, mert nem a Wi-Fi hálózaton keresni, hanem a mobil-internet hálózaton.

Tipp: célszerű a párosítás ideje alatt a mobil internetet kikapcsolni a telefonon, hogy csak egy aktív hálózati kapcsolata legyen: a helyi Wi-Fi hálózat.

Rendelkezik az okostelefon APP minden szükséges engedéllyel?


A párosítás sikeres lefolytatásához az okostelefonon APP-nak – mind iOS, mind Android telefon esetén – rendelkeznie kell néhány engedéllyel, hozzáféréssel, melyek hiányában nem fogja megtalálni az eszközt.

Ez közül a legfontosabb a telefon helyzetéhez (Location) való hozzáférés, mely nélkül a WiFi hálózathoz való párosítás nem tud elindulni sem.

A Bluetooth párosítású eszközök miatt / esetén az APP-nak hozzá kell férnie a Bluetooth kapcsolathoz is.

Valamint fontos még iOS-en a külön engedélyezhető hozzáférés a helyi hálózathoz, mivel e nélkül a telefon nem tud kapcsolódni az okoseszközhöz a hálózati kapcsolatán át, így nem tudja már beállítani sem a WiFi hálózatra csatlakotáshoz, a sikeres csatlakozását sem lesz képes ellenőrizni, így a párosítás sikertelen lesz.

Shelly app engedélyek

Ha a fentiek nem oldották meg a problémát, olvass tovább!

Ellenőrizd, hogy a Wi-Fi router kétsávos-e!


A legtöbb Shelly okoseszköz, - más okosotthon gyártók eszközeihez hasonlóan – csak a 2.4 GHz-es Wi-Fi csatornákkal kompatibilisek, és nem tudnak felcsatlakozni az újabb Wi-Fi router-ek által szintén támogatott 5 GHz-es sávra.

Mi a különbség, és miért van két féle Wi-Fi frekvencia?

A 2.4 GHz-es működő Wi-Fi sáv az “eredeti sáv”, de az elmúlt években már elterjedtek az 5GHz-t is támogató két vagy többsávos Wi-Fi-s eszközök, melyek mindkét sávon sugároznak. A 2.4 GHz-es sáv előnye, hogy az alacsonyabb frekvencia miatt nagyobb a besugárzott távolság és jobban átmegy a jel falakon és födémeken is, míg az 5 GHz-es sáv előnye a nagyobb átviteli sebesség (2.4 GHz Wi-Fi max. 450-600 Mbps, míg az 5 GHz Wi-Fi akár 1300 Mbps elméleti maximum sebességre képes) de sajnos jóval kisebb hatótávja és kevésbé ellenálló az akadályoknak és falaknak. A 2.4 GHz-es hálózatot jobban zavarhatják más vezetéknélküli eszközök (garázskapunyitó, mikrohullámú sütő), mint az 5 GHz-est, illetve az 5 GHz-es WiFi sávon összesen 23 csatorna.elérhető, szemben a 2.4GHz-es sáv 11 WiFi csatornájával.

Érdemes ellenőrizned, hogy a router-ed ilyen kétsávos (2,4GHz + 5 GHz) eszköz-e. Ha igen, akkor előfordulhat, hogy a párosítás azért sikertelen, mert a telefonod éppen 5GHz-es Wi-Fi csatornára csatlakozik, és erre próbálja csatlakoztatni az okoseszközt is, vagy csak egyszerűen a router ajánl 5 GHz-es csatornán való csatlakozást az eszköznek, amit az nem érzékel.

A profibb router-ek két külön SSID-t használnak a 2.4 és az 5 GHz-es WiFi csatornákhoz, ebben az esetben egyszerűen tudod ellenőrizni, hogy a 2.4 GHz-es hálózathoz csatlakozol-e. Ha viszont ugyanazzal az SSID névvel mindkét csatornát használja a router, akkor próbáld meg a router adminisztrációs felületén kikapcsolni a párosítás idejére az 5 GHz-es sávot.

Ha a router adminisztrációs felülete nem engedi meg az 5GHz-es sáv kikapcsolását, vagy nincs hozzáférésed a router admin. felületéhez, akkor megpróbálhatod a gondot úgy is orvosolni, hogy amennyire lehet, eltávolodsz a telepítés idejére a Wi-Fi router-től. Az 5 GHz-es WiFi hatótávolsága ugyanis jóval kisebb, mint a 2.4 GHz-eseké, jellemzően max. 5-6 méter, így ha ennél távolabb kersz tőle, vélhetően már a 2.4 GHz-es sávot éred csak el.

Tartós és igazi megoldásként pedig fontold meg egy csak 2.4GHz-es sávot használó, külön az okosotthon eszközöket kiszolgáló Wi-Fi Access Point vagy mesh beszerzését.

Ha a fentiek nem oldották meg a problémát, olvass tovább!

Hány Wi-Fi-s eszközt képes a Wi-Fi router-ed kezelni egyidejűleg?


Az olcsóbb és egyszerűbb, belépő szintű Wi-Fi router-ek és SIM-kártyás router-ek esetén előfordulhat, hogy egyidejűleg csak 10-20 Wi-Fi klienst, azaz rájuk csatlakozó eszközt képesek kiszolgálni. Így az is előfordulhat, hogy bár mindent jól adtál meg, betelt a router kapacitása, és egy újabb Wi-Fi-s eszközt már nem tud kiszolgálni.

Ellenőrizd le az interneten vagy a router leírásában, hogy a WiFi router max. hány esztközt képes kiszolgálni. A router adminisztrációs felületén pedig meg tudod nézni, hogy most hány eszköz kapcsolódik rá.

Ha a fentiek nem oldották meg a problémát, olvass tovább!

Sikeres az eszköz Wi-Fi hálózatra kapcsolása, de megszakad a párosítási folyamat egy hibával?


Ha még mindig nem sikerül a Shelly Wi-Fi-s eszköz párosítása az app-ban, érdemes ellenőriznünk még az alábbi hibaelhárítási tippeket.

Párosítás az APP-ban két lépésben:

A Shelly app-ban két lépéses a párosítási folyamat:

  • első lépésben az eszközre kapcsolódik a telefon, majd azt felkapcsolja a Wi-Fi hálózatra,
    majd ennek sikeres elvégzése után

  • második lépésben az app megkeresi a helyi hálózaton a már Wi-Fi-re párosított eszközt, és hozzáadja azt a felhős Shelly fiókunkhoz.

Megjegyzés: A párosítás végén eldönthetjük el, hogy valóban felhős üzemmódban vagy anélkül szeretnénk-e használni az eszközt, és igény esetén a Shelly Smart Control app-ban kikapcsolhatjuk a felhős kapcsolatot.

Előfordul ugyanis, hogy a párosítás első lépését, azaz a Wi-Fi hálózatra kapcsolódást sikeresen elvégzi az app, ám a második lépéshez nem találja meg az eszközt a helyi hálózaton. Ennek lehetséges okait nézzük át az alábbiakban.

Elképzelhető például, hogy valamilyen hálózati hiba vagy router beállítás miatt nem képes megtalálni az APP az eszközt. Ha hozzáférünk a Wi-Fi router adminisztrációs felületéhez, nézzük meg, hogy valóban csatlakozott-e a hálózathoz az eszköz és ha igen, milyen IP címet kapott.

Az IP cím böngészőbe való beírásával (pl. http://192.168.0.x) is ellenőrizhetjük, hogy az eszköz valóban aktív Wi-Fi kapcsolattal rendelkezik-e, hiszen ekkor meg kell jelennie az eszköz webes adminisztrációs felületének a böngészőben.

Ha az eszközt megtaláljuk így a Wi-Fi hálózaton, akkor a Shelly Smart Control APP-ban használjuk az ADD DEVICE BY IP menüpontot, ahol a meghiúsulni látszó automatikus keresés helyett az IP cím megadásával elindíthatjuk a Shelly fiókhoz kapcsolás második lépését.

Ha ez sem sikerül, akkor lehet, hogy...

Router biztonsági beállítás akadályozza a párosítást?


Ha még mindig nem sikerül a Shelly Wi-Fi-s eszköz párosítása az app-ban, érdemes ellenőriznünk még az alábbi hibaelhárítási tippeket.

Ha az eszközt a router online-nak mutatja, azaz látunk hozzá rendelve IP címet, de az eszközt sem a webes admin felületén nem érjük el, sem pedig IP cím alapon nem tudjuk a Shelly app-ban hozzáadni a felhős fiókhoz, akkor ezt nagyon nagy eséllyel a router egy hibás beállítása okozza.

A router adminisztrációs felületén a Wireless Settings / Advanced Settings (azaz Vezetéknélküli beállítások / Haladó beállítások) vagy hasonló menüpontban keressük meg az AP isolation funkciót és kapcsoljuk ki.

Ez a beállítás arra szolgál, hogy a router-re kapcsolódó eszközök a routerrel legyenek csak képesek kommunikálni (és a router-en át az internetre kifele), de egymással ne. Ez megakadályozza, azt hogy a Wi-Fi-re kapcsolt telefon, tablet vagy notebook felfedezhesse a Wi-Fi-re már szintén felkapcsolódott Shelly eszközt a helyi hálózaton.

Ha nem sikerül az eszközt a Wi-Fi hálózatra sem felkapcsolni, próbáljuk meg a Wi-Fi-s beállítást az eszköz webes felületén elvégezni.


Ha még mindig nem sikerül a Shelly Wi-Fi-s eszköz párosítása az app-ban, próbáld meg a Shelly eszköz helyi webes felületén beállítani a Wi-Fi hálózati kapcsolatot.

Választ kapott a kérdésére?