Ugrás a fő tartalomra

Shelly eszközök párosítása webes felületen

Egy alternatív módszer Shelly eszközök Wi-Fi hálózatra párosításához

Több mint 3 hónappal ezelőtt frissítve

Ha

  • a Shelly Smart Control app-ban nem sikerül párosítani a Shelly Wi-Fi-s eszközt (és ebben a Shelly Wi-Fi-s hibaelhárítási útmutatóban nem találtad meg a megoldást),
    VAGY

  • a Shelly Wi-Fi-s okos eszközt app nélkül, Shelly gyári felhő nélkül (pl. Home Assistant vagy más helyi hub-hoz kapcsolva, vagy önállóan) szeretnéd helyi üzemmódban használni,

akkor olvasd el ezt az útmutatót, melyben az eszköz Wi-Fi hálózatra való párosítását a saját webes felületén lehet elvégezni.

Párosítás az APP-ban két lépésben:

A Shelly app-ban két lépéses a párosítási folyamat:

  • első lépésben az eszközre kapcsolódik a telefon, majd azt felkapcsolja a Wi-Fi hálózatra,
    majd ennek sikeres elvégzése után

  • második lépésben az app megkeresi a helyi hálózaton a már Wi-Fi-re párosított eszközt, és hozzáadja azt a felhős Shelly fiókunkhoz.

Megjegyzés: A párosítás végén eldönthetjük el, hogy valóban felhős üzemmódban vagy anélkül szeretnénk-e használni az eszközt, és igény esetén a Shelly Smart Control app-ban kikapcsolhatjuk a felhős kapcsolatot.

A Wi-Fi-s Shelly eszközök mind rendelkeznek egy beépített webszerverrel is, így a Wi-Fi hálózatra való felkapcsolásuk (és lényegében minden más beállításuk is) egy helyi webes felületen is megoldható.

Ehhez helyezzük a Shelly eszközt újra gyári alapállapotba, ennek módját megtalálod az eszköz felhasználói útmutatójában. (De a legtöbb eszközön jellemzően a párosításra szolgáló nyomógombot kell hosszan, kb 30 másodpercing nyomva tartani.)

Majd egy telefonon vagy PC-n nyissuk meg Wi-Fi beállításokat, és az elérhető hálózatok listájában keressük meg az Shelly Wi-Fi-s okoseszköz által párosítási üzemmódban sugárzott Wi-Fi hálózat nevét, melynek a neve valami ilyesmi lesz: shellyxxxxx-78d345.

Kapcsolódjunk fel rá a telefonnal vagy PC-vel. (Értelemszerűen ekkor nincs internet-kapcsolatunk ezen a Wi-Fi-n, hiszen a még Wi-Fi-re fel nem kapcsolt okoseszközzel vagyunk közvetlen kapcsolatban.) Ha az internet-kapcsolat hiányára figyelmeztető felugró ablakot látunk, fogadjuk el, és tartsuk meg a kapcsolatot.)

Nyissunk egy böngészőt, és nyissuk meg a https://192.168.33.1/ címet. Ez minden Shelly eszköz alapértelmezett IP címe párosítási (azaz Wi-Fi AP üzemmódban).

Itt egy ahhoz hasonló felületet fogunk látni, mint ami a Shelly Cloud APP-ban is megjelenik az eszközökhöz.

Az INTERNET / SECURITY ikonra kattintva nyissuk meg a hálózati beállítások felületét, és a WI-FI CLIENT szekcióban adjuk meg annak a Wi-Fi hálózatnak az azonosítóját és jelszavát, melyre az eszközt fel szeretnénk kapcsolni!

Az eszköz újraindul, fellép a Wi-Fi hálózatra (és értelemszerűen a 192.168.33.1 IP címen már nem lesz elérhető, hiszen a router-től új IP címet kap (vagy eleve fix IP címmel konfiguráltuk).

  • Ha helyi üzemmódban szeretnénk az eszközt használni, akkor készen is vagyunk, és a router által kiosztott (vagy a beállítás során általunk megadott fix) új IP címen érjük el innentől az eszköz beállítási és vezérlési helyi felületét.

  • Ha pedig a Shelly felhőre szeretnénk kapcsolni az eszközt, akkor nyissuk meg a Shelly Smart Control app-ot, és a hozzáadás funkción (jobb alul (+) gomb) belül a Scan Network / Hálózat szkennelése funkcióval keressük meg a már Wi-Fi-re felpárosított eszközt és adjuk hozzá a Shelly felhős fiókunkhoz.

Választ kapott a kérdésére?