Ugrás a fő tartalomra

Hibaelhárítási tippek: Wi-Fi-s eWeLink eszköz offline

Tippek, hogy mitől maradhat egy Wi-Fi-s eWeLink eszköz offline a sikeresnek tűnő párosítás után.

Több mint 3 hónappal ezelőtt frissítve

Először ellenőrizd, hogy:

  • az eszköz valóban beépített Wi-Fi chipet tartalmaz (és nem Zigbee vagy Bluetooth eszköz),

  • valamint kompatibilis az eWeLink alkalmazással.

Ha igen, olvass tovább a lehetséges okokról, amiért az eszköz a sikeres párosítás után nem jelenik meg online az eWeLink appban:

Előfordulhat, hogy az eszköznek időre van szüksége a csatlakozáshoz az eWeLink felhőhöz


Ha a párosítás sikeresen megtörtént, el is nevezted az eszközt, de az eWeLink alkalmazás kezdőlapján OFFLINE-ként látod, az még nem biztos, hogy hiba.

  • Várj 30–60 másodpercet: az eszköz ilyenkor újraindulhat, IP-címet kérhet a DHCP szervertől, majd csatlakozik a felhőhöz.

  • Ha még mindig offline, próbáld frissíteni a képernyőt (húzd le/fel), vagy indítsd újra az eWeLink alkalmazást – lehet, hogy csak nem frissült a státusz.

Ha az újraindítás után is offline marad, akkor már lehet, hogy valami tényleg nem stimmel.

Próbáld meg törölni az eszközt az alkalmazásból, majd újrapárosítani.

Ellenőrizd az eszközön a Wi-Fi státusz LED-et


Szinte minden eWeLink-kompatibilis Wi-Fi eszköz rendelkezik egy Wi-Fi állapotjelző LED-del.

  • A kézikönyv segít beazonosítani, hogy melyik LED jelzi a Wi-Fi állapotát.

Általánosságban:

  • Folyamatosan világító LED: a Wi-Fi kapcsolat aktív, a felhőkapcsolat is rendben van. Az eszköznek online-nak kellene lennie az alkalmazásban.

    • Ha mégsem, indítsd újra az appot, jelentkezz ki-be. Ha nem segít, tartsd lenyomva a Wi-Fi párosító gombot 7 másodpercig, és párosítsd újra.

  • Lassú villogás (1 villanás): az eszköz nem tud csatlakozni a Wi-Fi hálózathoz, vagy még nincs is párosítva.

    • Húzd ki, várj 5 másodpercet, majd dugd vissza.

    • Ha még mindig lassan villog, ellenőrizd ezeket:

      • A Wi-Fi jel lehet gyenge (távolság, falak, zavarás).

      • A router lehet régi vagy gyenge minőségű.

      • Helyezd az eszközt ideiglenesen a router közelébe, és próbáld ott párosítani.

      • Ellenőrizd, hogy nincs-e MAC-cím alapú szűrés a routeren.

      • Egyes routerek csak korlátozott számú eszközt kezelnek – nézd meg a maximumot a router admin felületén.

  • Kétszer villanó LED (két gyors villanás, majd szünet): az eszköz csatlakozott a Wi-Fi-hez, de nem éri el az eWeLink felhőt.

    • Húzd ki és dugd vissza.

    • Ha nem segít, ellenőrizd:

      • Van-e aktív internetkapcsolat a routeren (kapcsold ki a mobilnetet, és csatlakozz a Wi-Fi-re a telefonoddal).

      • Nincs-e túlterhelve a hálózat (pl. nagy letöltések, streaming, IPTV).

      • Használsz-e több eszközt ugyanazzal az SSID-vel – ha igen, kapcsold ki a feleslegest a párosítás idejére.

      • Nincs-e több DHCP szerver a hálózatban – csak egy lehet!

      • Tűzfal vagy routerbiztonsági beállítás is blokkolhatja az internetelérést (alapbeállítás általában nem okoz gondot).

      • A DNS szerver nem elérhető – próbáld meg beállítani a 119.29.29.29 címet DNS-ként.

      • IP-cím ütközés is lehet – indítsd újra a routert, és kapcsold ki más Wi-Fi eszközöket ideiglenesen.

Teszteld az eWeLink szerver elérését


Számítógépen, a Parancssorban írd be:

cmd
ping eu-disp.coolkit.cc

Ha választ kapsz, az eWeLink szerver rendben van, a hiba nem a felhő oldalon van.

Még mindig nincs megoldás? Teszteld, hol van a hiba!


Ha továbbra sem sikerül a párosítás, próbáld ki az alábbi módszert:

  • Használj másik telefont, amin van mobilinternet elfizetés, és kapcsold be a telefonon a Wi-Fi hotspot funkciót. Ezt a Wi-Fi-s internet kapcsolatot fogjuk használni a teszthez a telepítés helyén levő Wi-Fi hálózat helyett.

  • Egy másik telefonnal, amelyen az eWeLink alkalmazás fut, csatlakozz fel erre a Wi-Fi hotspotra.

  • Próbáld meg párosítani az eszközt erre a Wi-Fi hotspot hálózatra.

Ha ez így működik, de a telepítés helyén levő Wi-Fi-hálózattal nem, akkor a probléma a routerrel van, nem pedig az eszközzel.

Választ kapott a kérdésére?