Hibaelhárítási tippek, ha a Wi-Fi-s Shelly eszközünk offline lesz.
DC tápegységről üzemelő Shelly Wi-Fi-s eszköz esetén:
Egyes Shelly eszközök nem, vagy nem csak 230V AC tápfeszültségről működnek, hanem pl. 24V DC tápfeszültségről is. Ha ilyen esetben a Wi-Fi-s Shelly eszköz nem párosítható a telefonnal és konfigurálható be a Wi-Fi hálózatra, mert az eszköz Wi-Fi kapcsolata instabil, esetleg Wi-Fi AP listából el-eltűnik az eszköz, akkor érdemes ellenőrizni, hogy 230V AC-ra csatlakoztatva a hibajelenség vajon megszűnik-e.
Ha 230V AC tápellátás esetén a hiba nem jelentkezik, akkor a hiba oka az volt, hogy a pl. 24V DC táp nem adott le elég teljesítményt a relé működéséhez, így az eszköz néha újraindult a tápellátás problémája miatt és így a párosítás meghiúsult, vagy csak párosítás után az eszköz a Wi-Fi-ről gyakran leszakadt. Nagyobb teljesítményű 24V DC táppal a probléma vélhetően elhárítható.
Túl távol van a router-től a Wi-Fi-s Shelly eszköz?
A Shelly Gen2 (azaz a Shelly Plus nevű) és újabb (Gen3 / Gen4) eszközeiben van egy ECO üzemmód, mely csökkenti az eszköz nyugalmi állapotú fogyasztását, és egyben csökkenti a Wi-Fi chip teljesítményét is.
Ha Wi-Fi jelerősségi problémái vannak egy Shelly eszközünknek, akkor kapcsoljuk ki az app-ban vagy a webes beállítási felületen az ECO üzemmódot.
Ha ez nem oldja meg a problémát, akkor megfontolhatjuk azt is, hogy mesh-es rendszer esetén egy közelebbi Wi-Fi Access Point-ra kapcsoljuk át az eszközt.
Segíthet a Shelly Wi-Fi hatótáv növelő funkciója!
Ha csak egy Wi-Fi router-ünk van, és nincs mesh, másik Access Point, repeater a hálózatban, akkor használhatunk egy másik Shelly eszközt is Wi-Fi jelismétlőnek!
A Shelly Gen2 (azaz Shelly Plus) és újabb (Gen3, Gen4) eszközökben már van egy Wi-Fi range extender (Wi-Fi hatótáv-növelő) funkció, mely alapértelmezésben ki van az eszközökön kapcsolva, de az aktiválása után egy saját Wi-Fi hálózatot sugároz az eszköz a router-től távolabb telepített más Shelly eszközök számára. Ennek az egyedi funkciónak a segítségével a Shelly eszközökből is építhetünk a Wi-Fi lefedettség javítására egyfajta Wi-Fi mesh jellegű hálózatot.
Ennek beállításához:
nyisd meg az eszköz webes felületét a böngésződben az eszköz IP-címének beírásával, vagy az app-ban keresd meg az eszközt.
Navigálj a Network (Hálózat) menüpontra, majd válaszd a Range Extender opciót.
Kapcsold be a jelerősítő funkciót az Enable (Engedélyezés) kapcsolóval.
Ezután állíts be egy jelszót az eszköz által létrehozott Wi-Fi hálózathoz a Network > Access Point menüpontban, majd kattints az Apply (Alkalmaz) gombra.
Ezek után más Shelly eszközöket csatlakoztathatsz az újonnan létrehozott Wi-Fi hálózathoz, így javítva azok kapcsolatát a fő hálózattal. A funkció használatával akár 10 eszközt is csatlakoztathatsz az adott Shelly eszköz által létrehozott hálózathoz.
Tipp: A jelerősítő funkció engedélyezése előtt győződj meg róla, hogy az eszköz firmware-je naprakész.
További hibaelhárítási tippek Wi-Fi kapcsolati problémákhoz
Sikeres párosítás után az app-ban időszakosan offline lesz egy Shelly eszköz
Ha a párosítás sikerült, de a Shelly eszköz később válik az app-ban időszakosan offline-ná, érdemes első lépésben ellenőrizni, hogy az offline állapotot csak az APP mutatja-e és a felhő webes felületéről illetve böngészőben IP cím alapján az eszközre csatlakozva az eszköz elérhető-e, azaz az eszköz valójában fel van kapcsolódva a router-re és online, és csak az APP mutatja-e offline-nak.
Wi-Fi-re párosított és felhő üzemmódba tett eszközöket három féle módon is elérünk:
a Shelly Cloud app-ban,
a Shelly felhő webes felületén, böngészőből a https://control.shelly.cloud címen (az app-ban is használt) email cím + jelszó párossal bejelentkezve, valamint
a PC-vel / telefonnal az eszközzel azonos helyi hálózatra kapcsolódva: az eszköz helyi hálózati IP címét (pl. https://192.168.0.55/) böngészőben megnyitva. Az eszköz aktuális IP címét a Shelly App-ban is megnézhetjük, de a Wi-Fi router-ek is megmutatják a pillanatnyilag rájuk kapcsolódó eszközök IP címét. Ha az eszköznek a WiFi-re párosításakor fix IP címet adtunk, még egyszerűbb dolgunk van, hiszen az IP címe állandó és változatlan.
Amennyiben a Shelly APP-ban az eszköz offline, ellenőrizzük (cloud üzemmód esetén) a https://control.shelly.cloud címen, hogy ott online-e, illetve (akár cloud és helyi üzemmód esetén), hogy közvetlenül az eszköz IP címe alapján webes felülelét elérjük-e.
Ha igen, akkor az eszköz szerencsére valójában nem online, és a telefon hálózati problémája vagy APP hiba miatt látjuk az eszközt csak offline-nak az APP-ban. Ez esetben próbáljuk meg:
az APP-ot teljesen bezárni és újraindítani, ha nem segít:
az APP cache-t üríteni, ha ez sem segít:
az APP-ot újratelepíteni.