Ugrás a fő tartalomra

Hibaelhárítás: a Shelly eszköz már egy másik felhős fiókhoz tartozik

Több mint 3 hónappal ezelőtt frissítve

Ha a Shelly Wi-Fi-s eszközt a Shelly Smart Control app segítségével fel szeretnéd párosítani a Wi-Fi hálózatra és a Shelly felhős fiókodba, de a párosítás megszakad egy olyan hibaüzenettel, mely szerint az eszköz már regisztrálva van egy másik fiókhoz, akkor két eset lehetséges:

(1) valóban egy másik Shelly fiókba volt az eszköz korábban (általad) felpárosítva, és ez megakadályozza, hogy egy új fiókba regisztráld át.

A megoldás egyszerű: párosítsd fel az eszközt a Wi-Fi hálózatra (mindegy melyikre) a korábbi fiókkal, és a Shelly app-ban a FACTORY RESET (Gyári alapállapotba állítás) funkcióval töröld a felhős fiókból. Ezután már más email címmel regisztrált Shelly fiókba is tudod párosítani. (Megjegyzés: ha csak törlöd az app-ból az eszközt, akkor a felhős regisztrációja nem törlődik, csak a Factory reset funkcióval.)

Ha valaki mástól kaptad vagy vetted az eszközt és az ő gyári Shelly fiókjában ragadt az eszköz, akkor a Shelly gyári support tud neked segíteni csak ennek törlésével. Írj nekik emailt a [email protected] email címre ez ügyben.

(2) az okozza a hibát, hogy az első generációs Shelly eszköz azonosítója nem egyedi, és egy másik eszköz azonos ID-vel már egy felhasználói fiókban aktív.

A hibajelenség 2022-2023 között volt elsősorban tapasztalható, aránylag kevés eszközt érintett, de ismert az oka és a megoldása is. Az ok: olyan sok Shelly eszközt gyártottak már le, hogy az eszközök egyedi azonosítói egyes típusok esetén vélhetően már elfogytak, és pont egy olyan eszközt próbálsz párosítani, mellyel azonos egyedi azonosítójú eszközt már valaki párosított a fiókjához. A gond tehát nem ezzel az eszközzel van, hanem azzal, hogy azonos egyedi azonosítóval egy másik eszköz van már használatban.

A probléma megoldása érdekében a Shelly meghosszabbította az eszközök egyedi azonosítóját, hogy minden eszköznek valóban egyedi azonosítója lehessen újra. Hogy a már legyártott eszközök problémája megoldódjon, egy rövid paranccsal az ilyen hibaüzenet miatt fiókhoz nem kapcsolható eszközök azonosítója is egyszerűen meghosszabbítható.

Ennek módja:

  • Párosítsd fel az eszközt a Wi-Fi hálózatra oly módon, hogy az eszköz Wi-Fi hálózatára kapcsolódsz telefonnal vagy PC-vel, majd a http://192.168.33.1 címen megnyitod az eszköz adminisztrációs felületét. Az Internet Settings menüpontban a Wi-Fi Client részben add meg a Wi-Fi hálózat azonosítóját és jelszavát!

  • Amint az eszközt már felkapcsoltad a WiFi hálózatodra, a Wi-Fi router adminisztrációs felületén ellenőrizd, milyen IP címet osztott ki a router az eszköznek.

  • Egy internet-böngészőt a telefonon / PC-n megnyitva a Shelly eszköz IP címének beírásával (például: http://192.168.1.55/) a Shelly okoseszköz webes adminisztrációs felülete nyílik meg.

  • A webes adminisztrációs felületen ellenőrizd, hogy van az eszközhöz elérhető (firmware) szoftverfrissítés (a Settings / Firmware Update menüpontban)! Ha van, akkor telepítsd!

  • A frissebb szoftververzióra frissítés után a böngészőben az IP cím után írd be a “/longifyid” parancsot, hogy a böngésző címsorában at iménti példánál maradva ez szerepeljen: http://192.168.1.55/longifyid Nyomj egy ENTER-t.

  • Az eszköz módosítja az egyedi sorozatszámát egy hosszabb verzióra és újraindul. A böngészőablakot bezárhatod.

  • Állítsd vissza gyári alapállapotba az eszközt az útmutatójában szereplő módon, és kezd előlről a párosítást. Most már hozzá fogod tudni adni a Shelly felhős fiókhoz is.


Választ kapott a kérdésére?